woensdag 24 maart 2010

Start to run deel twee

Op woensdag, vier dagen na de eerste start to run dag, kregen we eindelijk ons huiswerk. Een 3 km schema voor de beginnersgroep en een 5 km schema voor de andere twee groepen. Omdat ik toch graag in de tweede groep wil gaan lopen heb ik het huiswerk van het 5 km schema gedaan. Dat ging eigenlijk prima.

Zaterdag ochtend met de fiets naar het verzamelpunt. Het weer is niet echt goed en ik ben al best moe na die 20 min fietsen. Toch de stoute schoenen aangetrokken en bij de trainers aangegeven dat ik graag in de middelste groep wil gaan lopen. Dit was gelukkig geen probleem. We begonnen met wandelen en dribbelen om warm te worden. Daarna wat opwarm oefeningen en toen kon de techniek training beginnen. We gaan ons komende weken maar op drie dingen richten:
- Korte passen en landen op het midden van de voet of de voorvoet ipv op de hiel
- Je armen licht gebogen houden en mee bewegen met het loop ritme naar voren toe en niet naar opzij
- Jezelf lang maken en recht op lopen
Als we zelf nog meer techniek les willen zullen we toch echt lid moeten worden van de atletiek club (hoezo leden werven). Maar toch is dit logisch. Het is niet mogelijk om in zes weken alle thema's die met looptechniek te maken hebben aan bod te laten komen.

Na deze techniek sessie was het tijd voor het echte werk. 4x 3 min hardlopen en dan nog eens 2x 3 min hardlopen. Dit voelde best goed, het tempo van de groep was precies goed voor mij en het is ook nog eens heel gezellig om met verschillende mensen in een groep hard te lopen.

Het was een zeer geslaagde training en ik kijk al uit naar dag 3

1 opmerking:

  1. Ik vond het ook een goede training. Je hebt een heel herkenbaar verhaal geschreven. Wij hadden toen niet zo'n grote groep, en iedereen deed dus dezelfde oefeningen.
    Dat je plezier in het lopen hebt is wel duidelijk!
    Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen