zondag 14 februari 2010

Trainingsschema's

Een kleine maand geleden heb ik via my asics een trainingsschema gemaakt. Dit schema werkt toe naar het lopen van de 10 km half mei, dus geen halve marathon zoals ik in het begin gezegd heb. Helaas is dat door de twee kleine blessures niet meer mogelijk. Het schema naar de 10 km is ook nog wel lastig maar wel haalbaar als ik verder geen tegenslagen meer krijg.

Het is nog niet zo makkelijk om zo'n schema eruit te krijgen. Je moet eerst een flink aantal vragen beantwoorden over wat je wilt lopen, hoe je het wilt lopen (een snelle tijd of alleen maar uitlopen). Dan krijg je een aantal vragen over wat je nu al kunt en wanneer je wilt trainen. Uiteindelijk moet er dan een leuk schema uitkomen. Bij mij snapte het programma niet dat een 10 km uitlopen betekend dat je er graag langer over wilt doen dan een uur. Dus heb ik de vragen lijst opnieuw ingevuld en aangegeven dat ik er anderhalf uur over wil doen. Ook wil ik eigenlijk pas over een maand een derde keer in de week gaan hardlopen maar dat kun je niet instellen en my asics vind eigenlijk dat ik nu al drie keer in de week moet gaan lopen.

Je moet dus wel een beetje creatief met het programma en het schema omgaan maar dan komt er wel een leuk, gevarieerd en nuttig schema uit dat mij zeker zal helpen bij het klaar stomen voor de 10 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten