zaterdag 9 januari 2010

Weer niet hardlopen

In december heb ik twee weken niet kunnen hardlopen omdat ik last had van mijn knie na het lopen van de omloop van Leiderdorp. Uiteindelijk kon ik na twee weken weer heel rustig beginnen en kan ik nu weer een beetje regelmatig trainen.

Hoewel, het is alweer een week geleden, de laatste keer dat ik heb kunnen hardlopen. Het uitzonderlijke winter weer in Nederland zorgt ervoor dat ik voorlopig niet veel kan hardlopen. Het rustige fietspad in de polder waar ik normaal mijn trainingen doe, is wel erg glad. Helaas zijn er niet veel voet/fietspaden goed begaanbaar hier in de buurt.

Gelukkig heb ik voorlopig wel een alternatief gevonden dat me in ieder geval bezig houd. Af gelopen week ben ik met collega's gaan squashen, dat was erg leuk. Echt super zwaar om in zo'n kleine ruimte achter een balletje aan te rennen. Daarna natuurlijk drie dagen spierpijn. Blijkt dat je de spieren in je billen toch niet zo veel gebruikt bij het hardlopen.

Voorlopig zal het winter weer nog wel aanhouden. Dus komende week maar weer squashen en nu maar hopen dat de spierpijn dan wat minder is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten